AKTİF ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Aktif öğrenmede ;
-Amaç, başarılı olabilmek için mutlaka amacın net bir şekilde belirlenmesi gerekir. Amaç davranışların sürekliliğini sağlar. Süreklilik gösteren bir davranış planlı çalışmayı da beraberinde getirir. Planlama ise zamanı verimli kullanmamızı sağlar.
-Kendini tanıma, Herkes zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirinden farklıdır. Öğrencinin ilk olarak kendini tanıması aynı zamanda ne istediğini belirlemesi hedeflerini de netleştirmesini sağlar.
-Verimi düşüren etkenleri ortadan kaldırmak, çalışılan odanın ısısından, uyku düzeni, telefon gibi etkenler ders çalışırken verimi düşüren durumlardır. Ders çalışılırken ders dışındaki uyarıcıların dikkatinizi dağıtmasına kesinlikle izin vermeyin.
-Dikkati aktif kılmak, dikkat her an dağılabilir bir yapıdadır. Çalıştığımız ortamı dikkatinizi dağıtmayacak bir şekilde düzenleyin.
-Derse hazırlıklı girmek, Okula veya kursa giderken işleyeceğiniz ünite hakkında bilgi sahibi olmak hem derste aktif katılımı sağlar hem de dersten sıkılmanızın önüne geçer.
-Tekrar yapmak, okulda veya kursta gördüğünüz konuları haftanın belirli günlerinde gözden geçirmek bilginizin kalıcılığını sağlamada birinci derecede önem taşır.
-Farklı kaynaklardan yararlanmak. Ders çalışırken çeşitli kaynaklara başvurmak, çalıştığınız konuya hakimiyetinizi arttırır ve farklı soru tiplerini görmenizi sağlar.
-Not tutmak, ders sırasında not almak hafızayı geliştirir ve görsel öğrenmeyi pekiştirir. Görsel öğrenmeyse unutmayı engeller.
-Fizyolojik ihtiyaçlar, karnınızın aşırı tok veya aç olması durumunda öğrenme zorlaşır, konsatrasyon sorunlarına neden olur. Açken veya aşırı tokken çalışmaktan kaçınılmalıdır.
Ders çalışma süresi, saatlerce ara vermeden çalışmak yaygın olarak yapılan yanlışlardandır. Böylesi bir durumda algınız düşeceği için 40 dakika çalıştıktan sonra 10 dakika ara vermek en doğru yöntem olacaktır.




